dinsdag 31 maart 2015

Cover en achterflap van het boek 'Het leven van Pi'

Het leven van Pi
Door Yann Martel

Achterflap
Daar zat ik dan in het midden van de zee op een reddingsbootje met een hyena, een tijger, een orang-oetang en een zebra.
Wie zou er mij eerst doden: de hyena of de tijger? Zou ik dit ooit kunnen overleven? Zou er snel een boot komen om mij 
te redden? Ik had zoveel vragen en kreeg geen antwoord op een vraag. 
Het leven van Pi is een wonderbaarlijk verhaal over Pi een jongen die afkomstig is uit India en  een schipbreuk overleeft. Hij beleeft een groot avontuur op zee met een heleboel dieren. Zal Pi dit grote avontuur overleven?

Uitleg bij de gekozen cover
Ik koos deze cover voor het boek omdat het een goed beeld geeft van de relatie tussen Pi en Richard Parker. Doordat ze vele maanden samen op een boot zitten en samen met elkaar moeten zien te overleven ontstaat er een band tussen beide. Je kan zelf spreken van een vriendschap. Ze zijn beide elkaars reden dat ze de ramp overleven. Ze zorgen beide voor elkaar. Zonder Richard Parker zou Pi geen bezigheid meer hebben gehad en door verveling en hopeloosheid zelfmoord gepleegd hebben. En Pi neemt nu de rol als verzorger van Richard Parker op zich. Ik zag deze foto en wist meteen dat deze een mooie cover van het boek zou zijn.